camping gezocht - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Francine Remunt - WaarBenJij.nu camping gezocht - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Francine Remunt - WaarBenJij.nu

camping gezocht

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Francine

29 Oktober 2012 | Australië, Caloundra

Vandaag vertrekken we vanuit Caloundra nog verder naar het noorden.
Gisteren voor het eerst meegemaakt adt we niet meteen op de camping terrecht kunnen en hebben we moeten zoeken naar een plaats voor onze camper. Drie maal scheepsrecht, en dus op de derde camping een plekje gevonden. We zitten wederom aan de zeezijde, terwijl we eignelijk een nachtje binnenland hadden willen meemaken.
We gaan door trekken naar Hervey Bay en hopen daar nog deel te kunnen nemen aan een walvis-safari. Maar het siezoen loopt ten einde en mogelijk zijn we te laat, dat is van de natuur afhankelijk.
In Hervey Bay brengen de walvismoeders hun jongen de eerste maanden groot en trekken bij warmer weer verder naar het zuiden.
In Nedereland zou je voor de warmte naar het zuiden trekken, hier doe je precies het tegenovergestelde.

Eerder schreven we al over de hoge prijzen in de winkels, nog een voorbeeld daarvan is de entreeprijs van een zoo. De entreeprijs voor de Australia Zoo (van Steve Irwin, de crocodile hunter) kost ons 59 A-dollar, dat is omgerekend zo'n 41 euro. Zuunig als wij zijn gaan we dat dus niet bezoeken.

  • 30 Oktober 2012 - 08:03

    Alfons:

    Jammer dat jullie niet naar de dierentuin gaan. Waarschijnlijk kom je er maar 'once in a lifetime'
    Die walvissen dat lijkt me wel supergaaf. Hoop dat jullie daar nog iets van mee kunnen maken. De wereld hier is momenteel erg klein, 5 miljoen Amerikanen zitten zonder stroom en volgende week hebben we een nieuwe club boeren die we regering moeten gaan noemen. Vakgebied........uitmelken. Geniet maar van jullie vakantie want het zou wel eens de laatste grote reis kunnen worden als het aan onze regering ligt.

    Grotejes van Marielle, die gaat nu werken, en natuurlijk ook van mij.

  • 30 Oktober 2012 - 08:03

    Alfons:

    Jammer dat jullie niet naar de dierentuin gaan. Waarschijnlijk kom je er maar 'once in a lifetime'
    Die walvissen dat lijkt me wel supergaaf. Hoop dat jullie daar nog iets van mee kunnen maken. De wereld hier is momenteel erg klein, 5 miljoen Amerikanen zitten zonder stroom en volgende week hebben we een nieuwe club boeren die we regering moeten gaan noemen. Vakgebied........uitmelken. Geniet maar van jullie vakantie want het zou wel eens de laatste grote reis kunnen worden als het aan onze regering ligt.

    Grotejes van Marielle, die gaat nu werken, en natuurlijk ook van mij.

  • 30 Oktober 2012 - 09:10

    Marion:

    Wat jammer dat jullie niet naar de dierentuin gaan, daar zou ik toch wel een dagje willen vertoeven. Zou leuk zijn om dat eens in het echt te zien. hopelijk gaat het met de walvissen wel lukken. Geieit er verder lekker van, hier is de verwarming kapot, dus we hebben eigenlijk zo'n beetje paarse handen, kortom, geniet vooral van het warme weer.
    Groetjes vanuit een toch wat koude omgeving, Marion

  • 30 Oktober 2012 - 22:37

    Rianne:

    Hey luitjes.

    Once in a lifetime oke maar ik ben dan toch ook van de zuunige partij denk ik want ik vind het ook veel geld.
    Sluit me aan bij mijn voorgangers wat betreft de walvissafari......hoop dat ze je daarmee niet het vel over de oren willen halen. (zou daar minder zuunige neigingen hebben denk ik)
    Maak je nog maar niet druk om het uitmelken hier want dat gaat pas in 2014 echt van start ( maar dan doen ze het ook meteen zo hard dat mijn uiers er nou al zeer van doen als ik eraan denk)
    Nog heel veel plezier en tot lezens.

    LU xxx Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Caloundra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2012

Weer op Hollandse grond

16 November 2012

Maleisie

16 November 2012

Sydney airport

15 November 2012

Kookboek voor Fonz

15 November 2012

Laatste vrije dag
Francine

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 6587

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

20 Oktober 2012 - 17 November 2012

Een droom komt uit

Landen bezocht: