Sea-animals - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Francine Remunt - WaarBenJij.nu Sea-animals - Reisverslag uit Caloundra, Australië van Francine Remunt - WaarBenJij.nu

Sea-animals

Door: Connie

Blijf op de hoogte en volg Francine

31 Oktober 2012 | Australië, Caloundra

Vandaag om 7.10 uur opgehaald door de bus die ons naar de haven bracht. Daar konden we aan boord van de " Whalesong", de boot die ons de baai op bracht om walvissen te spotten.
Het was de laatste dag dat er werd uitgevaren voor de walvissen. De schipper liet ons tijdens onze ochtendtocht weten dat er nog slechts 1 moeder met kalf van de bultrugwalvissen aanwezig waren. Alle andere dieren waren al op reis gegaan naar het koude zuiden.
Buiten de walvissen, die zich wat moeizaam lieten zien, zagen we dolfijnen en zeeschildpadden en als kers op de taart liep er een dingo over het strand van Fraser Island.
De walvis had de bijnaam gekregen 360, omdat hij zich moeilijk liet spotten en steeds om de boot heen bleef zwemmen. W wisten dus niet waar ze weer op zou duiken als ze kopje onder ging.
Leuk was ook om te zien hoe zelf het kleine jong al een mooi fontein kan spuiten als het lucht komt happen aan het oppervlak.

Omdat het de laatste tocht was had onze schipper alle tijd en rond 14.30 uur voeren we de haven pas weer in. Echt een geweldige ervaring, een tocht met stralend mooi weer met als gevolg dat we flink verkleurd zijn (sommige delen rood, andere delen van het lichaam bruin).

Terug op de camping kregen we een kleine regenbui. Die kon echter de zwempret niet drukken, want even afkoelen was gewenst.
In de avondschemer konden wegenwetten van een zwerm vliegende vossen ( dat is een vleermuissoort), spanwijdte door ons geschat op zo'n 50 cm.

Genoeg ervaringen om heerlijk over te kunnen dromen.

• 02 November 2012 - 09:28

Werner En Lieke:

Goedemorgen! Of voor jullie goede avond :)

Wat super dat jullie nog walvissen konden gaan spotten en hebben kunnen genieten van de walvissen, dolfijnen, schildpadden, dingo en vliegende vossen. Maken jullie wel veel foto's? Wij zijn benieuwd waar jullie reis nu verder naartoe gaat!

Ondertussen hebben wij de winterjassen en regenbroeken hier nodig op de fiets, wat een verschil met jullie zomerse zonnetje.

Groetjes, Werner en Lieke

• 02 November 2012 - 11:36

Rianne:

Hey luitjes.

Blijkbaar is hier het internet ook niet al te stabiel want dit verhaal stond niet mee in mijn lijstje tot ik de pagina vernieuwde (vandaar in mijn andere reactie de vraag over de safari )
    WAT LIJKT ME DAT EEN BELEFENIS !!!!!!!!
    Vergeef me maar ben nou ff stikjaloers op jullie.
    Het hakt er ff in.

xxx rianne

• 02 November 2012 - 11:36

Rianne:

Hey luitjes.

WAT LIJKT ME DAT EEN BELEFENIS !!!!!!!!
    Vergeef me maar ben nou ff stikjaloers op jullie.
    Het hakt er ff in.

xxx rianne

• 02 November 2012 - 12:23

Barbara:

Goed gepland. Laatste walvistocht mee kunnen pikken.
    Fijn dat je nog wat hebt kunnen zien!
    Geniet ervan. Hier gaat alles prima. Vandaag (als het goed is) laatste tentamen van de Bachelor! :)
    Liefs

• 05 November 2012 - 08:13

Marion:

Hoi Francine en reisgenoten,
    wat leuk dat het nog net gelukt is, een walvis te spotten, en andere rondzwemmende gevaarten. Leuk dat je dit nog net gehaald hebt. Geniet van de rest van de reis, want wat gaat het snel. Hier niet, het is vrij constant weer (regen) vroeg donker, dus dan is het daar wel heerlijk, lekker weer, lange dagen.
    Groetjes Marion