De zon draait anders - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Francine Remunt - WaarBenJij.nu De zon draait anders - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Francine Remunt - WaarBenJij.nu

De zon draait anders

Door: Francine en Connie

Blijf op de hoogte en volg Francine

02 November 2012 | Australië, Toowoomba

Vandaag hebben we tijd en internet om even dit dagboek bij te werken, jullie zullen het wel zien in het aantal berichten dat is toegevoegd.
Gisteren zijn we begonnen aan de terugreis naar het zuiden. Hoger naar het noorden wilde we eigenlijk wel de steenbokkeerkring bezoeken, maar onze beide steenbokken waren van mening dat het toch wel ver rijden was voor een foto aan een markeerpaal. Verder was er nl op de rit naar Rockhampton niet veel meer te zien.

Tijdens onze rit stopte we bij een ananasplantage, waar de boerin met genoegen vertelde hoe ananas geteeld wordt, amazing.
Zij was erg content met ons verhaal over de teelt van Hollandse vruchten en ze vond het bijzonder jammer dat zij geen kersen kon telen, het is er echt te droog voor.

Op het einde van de dag op de camping in Yanina. Ook daar weer veel wilddief in de schemer. Dachten wij de vorige avonden vliegende vossen gezien te hebben, zegt er op de camping een jonge meid " oh, nut that is a bat" volgens haar zijn de vliegende vossen kleiner. Toen we vertelde over het formaat van de Hollandse vleermuis reageerde ze bijna vertederd.
Terwijl ik, Connie, met haar stond te praten zagen we in eens 2 opossums, kleine nachtdiertjes die wat weg hebben van een aapje. Zelf die meid had die nog nog nooit gezien en ze bedankte me dan ook voor het gesprek en gestaar in een boom.

Vandaag door een mooi heuvelachtig binnenlands gebied naar Toowoomba.
Het is de laatste plaats die we in Queensland aan zullen doen voor de nacht. Morgen weer terug naar New South Wales, dus dat betekent weer de klok verzetten. In Queensland kennen ze geen zomertijd, dus hier duurt de dag van ongeveer 5.00 tot 19.00 uur, daarna is het donker.
Zijn wij dus genoodzaakt morgen weer buiten de deur te gaan eten omdat we de klok verzetten, haha.

Ps als er schrijffouten in ons verslag staan dan komt dat door de zelfdenkende I-pad

• 02 November 2012 - 11:31

Rianne:

Hey luitjes.

Hier draait de zon ook........weg !!
    Het weer wordt hier minder en minder behalve de regen......die wordt meer (raar he ?)
    Dun Ome gisteren nog een belletje gegeven en hem (nogmaals ) duidelijk moeten maken dat wij hem niet uitnodigen om te komen eten uit medelijden maar uit traditie ( doen we toch altijd als franco op vakantie is)
    Hoe is het trouwens afgelopen met de walvissafari ??
    Vind het zo leuk om te lezen over de ontmoetingen met the locals of andere vakantievierders.
    Zo kom je vaak het meest aan de weet.
    De helft zit er alweer op en ben benieuwd wat jullie nog op je weg terug vinden.

veel liefs rianne en stephan