Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Francine Remunt - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Francine Remunt - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: Francine

Blijf op de hoogte en volg Francine

13 November 2012 | Australië, Sydney

G'day Mates

We hebben al enkele dagen geen internet gehad. Niet alle campongen in de Aussies hebt die dingen. Soms zit je op een antieke camping waar je wel stroom hebt, maar heel erg glorig water. Ze zuiveren het water blijkbaar met chloor en doen er dan nog wat fluor bij. Je moet het of goed koud of drie keer gekookt drinken. Als het een beetje warm wordt is het spul niet meer te z.......

Niet zeuren. Ik zou het hebben over de Blue Mountains.
De groep heeft zich opgesplitst. Connie, Bep en Therus gaan aan de wandel en ik ga me daar niet aan wagen. Ik ga een tochtje doen met de bus door de omgeving. Je kan een kaartje kopen bij de buschauffeur, als je tenminste de goede bus hebt, en dan kan je zo vaak met die bus mee als je wilt. De bus rijdt de hele dag hetzelfde rondje en je kan ieder uur opstappen. Onderweg kan je naar een museum, een winkel, een chocolade fabriek of winkel of naar Scenic World.
Dat laatste is een gebouw waarin een aantal aparte vervoer systemen zijn verenigd en waarin ook een souvenirwinkel is gevestigd. Deze winkel staat al volop in het teken van Kerst. Erg raar om daar tussen te lopen in een korte broek en een hempje.

Je kan bij Scenic World met een kabelbaan naar de andere kant van de berg en daar een stuk wandeling maken. We hebben vanmorgen afgesproken dat ik de bus neem en meteen aan Scenic World uitstap, de kabelbaan neem en dat we dan aan de andere kant samen lunchen.
Mijn reis ging echter anders dan gepland omdat ik een bus liet schieten en dus een uur moest wachten en Bep had de wandeltijd wat rooskleuriger ingeschat dan de werkelijkheid. Zodoende lunchen we niet samen.
Ik neem de kabelbaan terug en eet vervolgens boven om dan in een gondel met glazen bodem te stappen en het dal over te steken. Over een vallei van zo'n 300 mtr diep. Machtig mooi. Awesome zouden ze hier roepen.
Daarna de bus weer genomen en een hele ronde meegereden tot opnieuw bij Scenic World. Daar nog even rondgelopen en toen terug naar de camping.
Ik heb een hele leuke dag gehad. De buschaffeur kletste me de oren van de kop en vertelde machtig mooie verhalen.

Als ik toch de tijd van leven krijg en nog eens veel geld........ nou dan denk ik dat in naar Australie op vakantie ga voor een week of vier. Dat lijkt me machtig mooi.

Well Mates, See you

  • 14 November 2012 - 08:29

    Marion:

    Hoi Francine,
    wat leuk om je zo te volgen, en wat een heerlijke tijd heb je daar. Zo'n mooie natuur, en zoveel dingen die je hier nooit zult zien, lijkt me geweldig. Nog even genieten, dan is het jammer genoeg voorbij. Maar als je het zo geweldig vind, ga je toch nog eens terug. Dat gaat vast lukken. Gr marion

Tags: Katoomba

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 November 2012

Weer op Hollandse grond

16 November 2012

Maleisie

16 November 2012

Sydney airport

15 November 2012

Kookboek voor Fonz

15 November 2012

Laatste vrije dag
Francine

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 6623

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

20 Oktober 2012 - 17 November 2012

Een droom komt uit

Landen bezocht: